فروش ملک در قبرس شمالی از دیدگاه روزنامه های داخلی ایران

به گزارش مهر

 به گفته این گروه از کارشناسان اقتصاد مسکن به‌دلیل شرایط سیاسی کشور هیچ پیش‌بینی اقتصادی قاطعی را نمی‌توانند بیان کرد و در شرایط فعلی به‌دلیل ریسک‌های مختلف سیاسی و دخالت‌های نابه‌جای مدیریت در سطح اقتصاد پیش‌بینی‌ها با عدم قطعیت زیادی همراه است.

به گفته برخی از کارشناسان این حوزه بسیاری از سرمایه‌های بازار مسکن به سمت کشورهای دیگر رفته از جمله قبرس شمالی که نیمی از خریداران پیش‌فروش ملک برای سال‌های 2025 تا 2026 ایرانی هستند.

 برخی از فعالان بازار مسکن معتقدند قیمت مسکن تا پایان سال افزایشی کم تر از تورم داشته باشد اما به دلیل کاهش تولید مسکن طی چند سال گذشته به دلیل کمبود عرضه اثرات قیمتی کاهش تولید مشخص شود. البته تمام این موارد در حالی است که اتفاق خاصی در عرصه سیاسی رخ ندهد.

به گفته روزنامه اعتماد

 قبرس شمالی ارائه دهنده بهترین قیمت ها در میان کشور های مدیترانه ای است. قیمت املاک قابل خرید در مناطق ساحلی از 40 هزار پوند برای آپارتمان و ۱۰۰ هزار پوند برای ویلا آغاز می شود.
در این سایت به رشد سالیانه قیمت ملک در قبرس شمالی اشاره کرد و نوشته است:‌ رشد سالیانه سرمایه گذاری خرید ملک در قبرس شمالی حدود 15 تا 20 درصد بوده و بیشتر در مورد املاک پیش فروش شده صادق است.